fredag 30. januar 2009

Be still my heart

Jeg kjøpte noen filmer fra cdon.com, deriblant "The notebook". Så den ikveld, mens jeg brettet 8649 klesplagg....(multitasking er min styrke!)...

Åh, du kjære vakre vene, for en film! En fantastisk historie, anbefales på det sterkeste! Jeg blir helt matt av disse fantastiske kjærlighetshistoriene...og ender liksom alltid opp med et lite "crush" - som det heter på godt norsk:)

Se den!

onsdag 28. januar 2009

Me want...

Fant en herlig nettbutikk med masssssse fine ting!
Fant jo seff mange ting jeg setter på ønskelista;) For eksempel den tekanna under her! Jeg har jo nemlig begge koppene.....


Det er jo snart morsdag....;)

Åh, som jeg elsker sånne kremfargete, liksomgamle, emaljerte, porselensting....
Den bollen under her er jo bare sååå mye finere å ha f.eks potetgull oppi enn en kjedelig glassbolle!!

Alt er hentet fra Isabella Smith!

Lenge leve estetikken...


Klem Benedicte!

Rørende

Jeg så dette klippet på min venninnes blogg, og måtte bare vise dere!!

Se og la tårene trille:)




Ha en fin kveld!

tirsdag 27. januar 2009

Stigende

Formen er stigende, og idag har jeg fått ryddet litt her! Jeg føler meg faktisk friskere nå når kjøkkenbenken er rydda, leker er i kassen og skittentøyet er der det skal være!
Jeg satser på å være tilbake på jobb imorgen! Men før jobb skal jeg til TANNLEGEN....grøss og gru....Jeg har utsatt dette besøket en smuuule, så jeg gruer meg bittelitt...


Bildene er fra stua etter jeg skiftet gardiner - jada, igjen! Har blitt litt glad i bytte ut gardinene i stua etter humøret..:) Det har seg slik at jeg ramlet innom KID interiør da de hadde 50% på alt til stua.....hallo? Da må man jo bare kjøpe nye gardiner:)
Det er sååå deilig nå for tiden i Tromsø, nå når vi ser sola igjen!! Vi stakkars nordlendinger har levd altfor lenge i mørket, så nå nyter vi lysere dager!

NB!! Heia NORGE ikveld!!!

Klem Benedicte.

mandag 26. januar 2009

Rapport

Her annonserte jeg at jeg var tilbake etter en tid uten pc, men det forble like stille, hehe....!
Her i huset skjer det nemlig meeeget lite bloggifiserbart.

De siste dagene har gått til jobb, barnehage, foreldrekaffe(i bhg), oppussing av hytte og igår var vi i dåp til venners datter....puh! I tillegg sto jeg opp i morres og måtte erkjenne det jeg lenge har kjent komme...nemlig influensaen........så jeg måtte komme meg hjem fra jobb! Resten av dagen har jeg tilbrakt i horisontalen på sofaen...men "æ står han av"!

Huset ser selfølgelig ut deretter også. Kjenner det klør inni kroppen når jeg ser på rotet her hjemme. Jeg er absolutt ingen fanatiker når det gjelder huset, og har ikke et sterilt hjem! Men når oppvasken kryper bortover benken og klesvasken tar over vaskerommet, da kjenner jeg det kribler, altså.

Jeg koser meg med alle de flotte bloggene rundt omkring imens jeg venter på formen:)

Klem Benedicte.

tirsdag 20. januar 2009

Ufrivillig avbrudd

Jeg har hatt en ufrivillig pause fra blogging og internett i en uke.......da min søte, men destruktive sønn, dyttet laptop'en ned fra bordet! Den ble selfølgelig ødelagt, og vi måtte bestille ny.
Det har vært en uke med abstinenser kan jeg fortelle dere, hehe! De første 2-3 dagene var verst, da men etterhvert ble man vel vant til denne førkrigstid-tilstanden. Hvordan folk overlevde før i tiden uten blogger, vgnett, facebook og google er forbi meg, altså!! (Les siste med en klype salt..;)
Så jeg er altså tilbake, og skal sporenstreks lese meg igjennom alt jeg har gått glipp av på alle bloggene rundt omkring!
Ha en fin dag!

tirsdag 13. januar 2009

Sjokoladegulrotkake - Oppskrift


Jeg har blitt spurt om å legge ut oppskrifta på Sjokoladegulrotkaka! Og siden jeg er et sånn fantastisk flott menneske, skal jeg gjøre nettopp det:)

Altså:


  • 1/4 kopp kakao

  • 1 kopp sukker

  • 1 kopp mel

  • 1/2 kopp planteolje

  • 3 oz hakkede valnøtter

  • 1,5 ts bakepulver

  • 1 ts natron

  • 3 medium gulrøtter

  • 1 ts salt

  • 1 ts kanel

  • 4 egg

Pisk egg og sukker til eggedosis. Sikt alt det tørre oppi eggedosisen. Vend inn (ikke pisk!) det tørre. Bland forsiktig inn olje, gulrot og valnøtter.

175 grader i ca 45 minutter

GLASUR:


  • 14 oz kremost

  • 2 kopper melis

  • 1 ts vaniljeekstrakt

  • 6 oz sjokolade

Fortvil ikke over de uvante målene, jeg skal oversette:


  • 1 oz(ounces) = 28,34 gram

  • 1 kopp = 2,4 dl

Disse oversettelsene ha jeg funnet på http://www.matoppskrift.no/

Lykke til!

mandag 12. januar 2009

På hylla

Har lenge hatt lyst til å gjøre noe med den veggen der TV'n står! Og fikk jo ny inspirasjon etter TV-utfordingen! Så jeg tok saken i egne hender (har vel tidligere beskrevet hvor lang tid ting kan ta om jeg venter til Bdictemannen får lyst å inspirasjon......) hentet den Lack-hylla vi har hatt liggende i boden, og skrudde den opp.
Jeg ble riktig så fornøyd:) Legg merke til den søte modellen på bildet:) Han støvsuger....

Fant meg lysestaker på salg på KID interiør, så nå har jeg også ordnet meg sånn stilig gruppe med lysestaker som jeg har sett sånn cirka overalt.....!
Ommøblerte litt på pynten men over her er det jeg endte på:)

God natta!

søndag 11. januar 2009

OMG

Jeg hadde tidligere et innlegg om en sjokoladegulrotkake jeg fant på bloggen til DutchGirlCooking
Og idag måtte jeg bare teste ut den oppskrifta!

Selv om kaka ikke akkurat ble like lekker som på hennes blogg(skulle hatt mer fyll i midten), så ble den i alle fall god!! Det kan jeg love dere:)

Sjekk den kremen som er glasuren...mmmm...
Den blir jeg å bruke på andre ting også, tror jeg! Kjempegod!!

Den inneholder Philadelphia kremost, melis, vaniljedråper og lys kokesjokolade! Veldig enkel og god:)

Nå skal jeg rydde huset til det ugjenkjennelige (hehe) så jeg får svetta litt av kaka ut av kroppen.....

Ha en herlig søndag!

lørdag 10. januar 2009

VismegdinTV - utfordring

Jeg tar utfordringen fra My Home Is My Castle By Kari og viser fram min TV!
Her i huset ser vi (les: jeg) ganske så mye på TV, så den er en naturlig del av interiøret:) I tillegg er vi ikke så heldig å ha en tv-stue eller lignende, så TV'n får man bare akseptere!

En annen grunn til at jeg er så glad i denne TV'n vår er at vi ganske nettopp fikk ny! Nesten rett etter jeg hadde et innlegg der jeg klaget min nød over den gamle TV'n, så kom min mamma på døren med denne nye :)) Det var som julaften!

Da er utfordringen utført, og jeg sender videre til alle som leser dette!
Ha en trivelig lørdag!