lørdag 3. januar 2009

Ny frisk

Noen glimt fra huset etter jeg tømte det for julepynt! Jeg elsker følelsen av renhet (vel...) når julepynten er tatt ned. Det blir i allefall mye lysere og lettere:)


Kjøkkengardinene er på plass igjen, etter at de røde jule-liftene er tatt ned! Jeg er veldig glad i disse.

De er sånn fin blanding mellom det moderne rene og det romantiske rosemønsteret!


Og jeg er heeelt sikker på at Bdictemannen tenkte nøyaktig det samme da jeg kjøpte disse.....for å være ærlig vet jeg ikke om han la merke til at jeg hadde skiftet gardiner engang...Den mannen er ikke like opptatt av detaljer som meg kan du si... Men det er kanskje like greit, hehe!






Over er min "kunst" i stua! To stykk lerret trukket med stoff fra Jysk....meget ekskusivt, altså...:)


Vinduskarmene er tomme for nisser og engler! Nå satt jeg mine yndlingslysestaker der. Èn ting jeg er kjempefornøyd med, da vi bygde huset, er disse spottene i vindusforinga! Utrolig lunt og koselig i tillegg til praktisk....


Ikveld skal jeg kose meg med frustrerte fruer! Gikk glipp av episoden på tirsdag, da måtte jeg nemlig se siste del av den miniserien på NRK (Cranford)! Tenk at disse to tingene var på samme tidspunkt?? Uhørt!


Jeg er meeget svak for sånne kostymedrama ala Stolthet og Fordom! Til Bdictemannens fortvilelse selfølgelig, hehe....denne jula var jo også pakket med sånne godbiter:))

Jeg så filmen Stolthet og Fordom på 1.nyttårsdag også, men jeg liker best BBC-serien som kom for noen år siden!! Colin Firth er Mr. Darcy i den serien.....må nevnes:)


Vel, da har jeg snakka meg totalt ut i tåka....


På gjensyn!

6 kommentarer:

  1. Veldig fint med spotter i vinduet! Go helg:)

    SvarSlett
  2. Hei og godt nytt år!
    Nå kom jeg på at jeg jammen ikke har vært innom deg på mange uker, det går virkelig ikke ann...
    Så flott det var med spotter innebygd i vindusramma, ordner dere med det selv eller ble de bestillt sånn, ikke sett maken og ble veldig begeistret! Rart ingen har kommet på ideen før.... Kjempefin effekt!!!!
    Ha en fin lørdagskveld!
    klem fra det hvite hjerte Ann-Chrisin

    SvarSlett
  3. Æ håpe 2009 blir et godt bloggår! Æ registrere at du e godt i gang. Æ like det!
    :)

    SvarSlett
  4. Det var kjempefint, har du det i alle vinduene eller bare kun utvalgte som stue kjøkken m.m.?
    Jeg skal vise ideen til min mann, likte det så godt!

    SvarSlett
  5. Hei og godt nytt år ..viss ikke det er sagt alt?? Nå er jule på vei ut her og..og må si jeg liker det...ting kommer på sin vante plass...Digget kjøkken gardinene din, og er enig i gammelt/ny vri der...så ble jeg synes jeg kunsten din var genial..hat vært inne på tanken selv, men det var til barne rommet...men tror jammen jeg skal mekke noen til stua og...når den tid kommer....ting tar tid her om dagen... ha em fin fin lørdags kveld!!!

    SvarSlett
  6. Sååå tøft med spotter i vinduet. Tror ikke jeg har sett dette før. Hadde jeg visst dette når vi byggde hadde jeg nok copyed you:) Godt nytt år forresten.

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)