lørdag 13. februar 2010

Oppskrift kanelboller

Etter ønske fra noen lesere legger jeg ut oppskriften på kanelbollene.

KANELBOLLER:
- 125 g margarin
- 5 dl melk
- 50 g gjær
- 1,5 dl sukker
- 1 ts kardemomme
- 1,3 liter hvetemel

Hev i ca en time

Fyll:
- smør
- sukker Blandes sammen til en "smørje"
- kanel

Denne deigen deler jeg i to like deler. Hver del kjevles ut til en stor flat firkant. Smør på fyllet, og rull sammen til en lang pølse. Del i passende biter.
Etterhev i cirka en time!

Pensles med egg og ha på perlesukker.

Stekes på 200 grader i 10-15 minutter!

Nyyyyyyt!!

6 kommentarer:

  1. Nam nam :) Så herlig ut.

    Ha en fortsatt fin helg.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg prøver å lage en header til bloggen min og har lastet ned Photoscape. Jeg klarer fint å få headeren like brei som bloggen min (1160px), men problemet er at da blir den så høy. Jeg får altså ikkje til å regulere bredden uten at det går utover bredden. Jeg vil at min skal være ca så høy/brei som din. Noen tips til hvordan jeg får det til?

    Kos deg på morsdagen forresten! :)

    SvarSlett
  3. bakte kanelsnurrene dine i dag..Fantastisk gode og veldig lette å lage. MEr enn godkjent!! Tok forresten ene delen og strødde med kardemomme istf kanel - det er også veldig godt :)

    SvarSlett
  4. hvordan er forholden i fyllet, hvor mye smør, kanel og kanel?

    SvarSlett
  5. Hei du!
    Jeg har ingen mål på fyllet desverre...bare slenger noe sammen. Men på denne oppskriften bruker jeg kanskje 200g margarin. Mye smør er godt:))

    Marit: Så flott dokker likte dem:) Spennanes ned kardemomme, kanskje æ sku prøve det en gang.

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)