tirsdag 11. mai 2010

Eggesalat - oppskrift

Flere ønsket oppskrift på eggesalaten jeg postet her om dagen, og her kommer den!

Hjemmelaget eggesalat:
  • 6 hardkokte egg
  • 1,5dl seterrømme
  • 80g (halv tube) majones
  • 3 ts sennep
  • purreløk
  • noen dråper sitron
  • evt litt mais
  • salt og pepper

Denne oppskriften bruker jeg mest som ledetråd eller inspirasjon. Som regel slenger jeg bare sammen en dæsj ditt og en dæsj datt, og smaker meg fram - Go knaill:)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Arbeidet mitt med å ordne etiketter går framover, har fått noen opp å gå! Kommer flere!

Klem fra Benedicte

9 kommentarer:

  1. Morsomt å lese for her var det mange nye ting som jeg ikke har tenkt på å bruke. Hos meg er det som oftest bare egg, majones, salt, hvitløkspepper, gressløk og gastromat.

    Nam nam... Nå inspirerte du meg til å lage det i morra tidlig. God natt. Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Så da himla godt ut..
    Må kanskje prøves en dag

    SvarSlett
  3. TRor jeg må prøve å lage din eggesalat, jeg lagde en her om dagen som ikke var noe å skryte av. Tror nok rømme og sennep er tingen ja :-)

    Ja, jeg er ganske så utålmodig nå på å få ut denne gutten :-) Hadde jeg vært i god form med et bekken som fungerte og magesyre som holdt seg nedi magen, skulle jeg ikke klagd! :-)

    Vi sneiks!

    SvarSlett
  4. Hørtes veldig godt ut! Oppskrifta noteres i oppskriftsboka mi! :)

    Du, jeg synes å huske at du var helgetur til Haparanda i høst (?) og jeg lurer på hvor du bodde da? Jeg har planer om å kjøre oppover ei helg om ikke så alt for lenge hvis jeg får noen med meg da. Er jo litt kjedelig å dra helt alene, men regner egentlig ikke med at det blir et problem... :)

    SvarSlett
  5. yey, skal testes ved anledning!

    SvarSlett
  6. Hvor mange personer er denne beregnet til? :)

    SvarSlett
  7. Testet, og godkjent :)
    Meget godt. Byttet ut purre med vårløk (var det som lå tilgjengelig i kjøleskapet).
    Snask på skiva med litt skinke/roastbiff til.

    SvarSlett
  8. Så flott Trond :)
    Jeg bytter også ingredienser alt ettersom, prøvde sist gang med finhakkede sylteagurk i.
    Kjempegodt!

    Klem
    Benedicte

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)