lørdag 4. desember 2010

Jul i vårt hus - NIB utfordring

Min nye fantastisk fine adventstake har kommet til sin rett i kjøkkenvinduet. Et fat med kakemenn vi bakte her om dagen er også satt fram.

Svibler i GreenGate-kopper er enkel, men effektfull julepynt!

Jeg har ikke et ordentlig julepyntehåndkle, så jeg hang dette kjøkkenhåndkleet over som en erstatning. Synes det ble helt ok:)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I helga skal vi dra på Fjøsnissehelg på Widding/Nordgård. Veldig koselig tradisjon vi gjør hvert år! Der får alle se på dyrene, fjøsnisser i hopetall inkludert grøtnissen, syngenissen og Petrusnissen.
Man kan også hoppe i høyet, sende nissepost, spise nydelig grøt og kjøpe hjemmelaget julegodt fra godtebua og myemye mer.
Anbefaler alle som bor i nærheten til å ta seg en tur!!


4 kommentarer:

  1. Heia!
    Nå har avisen nettopp reist igjen, og det gikk fint, tror jeg ihvertfall....:P
    Jeg stresset nok litt ja, men de skulle ikke ta bilder i hele huset, så jeg tror jeg fikk gjemt unna det som ikke trenger å vises frem;)

    Det kommer i Vesterålens Avis, jeg kommer til å legge ut PDF i bloggen når den kommer;)

    Så flotte julehus bilder du viser! Har ikke fått med meg utfordringen jeg, men spørs om jeg må hive meg på jeg oxo;) Herlige bakere du har i innlegget under!

    Ha en fin helg! Klem.

    SvarSlett
  2. Hei. Få koselig hos deg:)
    Hvor har du kjøpt den fine adventsstaken? Jeg har sett etter en slik en stund.
    Klem M

    SvarSlett
  3. Heia! Så koselig julevindu :-) Må se å få kjøpt meg svibler snart jeg også.
    Vi var også på fjøsnissebesøj i dag, for første gang. Sivert storkoste seg, han fikk ri på hest (også aller første gang), spise grøt sammen med nissen og sitte på Gråtass. Stor suksess!

    SvarSlett
  4. Hei :-)
    Så artig å se at det var noen i fra Tromsø som er med i konkurransen. Rødt og hvitt er bare stilig i lag, fint innlegg du har. Green Gate serien er bare så nydelig! Jeg har den samme kaffekvernen som du har stående i vinduet. Jeg har nok også kjøpt de samme kremmerhusan på Clas Olshon på Jekta :-)
    Eg leste spalten din i Tromsø, så flott!
    Lykke til i konkurransen :-)
    Mvh Merete

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)