tirsdag 21. oktober 2008

Litt ny TV-krok

Igår kveld ville ikke junior sove, så jeg lå sammen med han oppe på soverommet vårt. Mens jeg lå der våken ble jeg liggende å se på gardinene våre på soverommet. Synes de er fine, men kanskje litt mørke... Mørke eller ikke så hentet jeg ned gardinene på soverommet og hang de i stua!
Under har jeg lagt inn et bilde av hvordan stua var før jeg skiftet gardiner. Et lite bloggifisert bilde med masse sol og linselus, hehe...der dere også ser at jeg bedriver barnearbeid hjemme:))
Da jeg byttet gardiner tok jeg like godt å ommøblerte stua med det samme....:) Fryktelig vanskelig å ta bilder uten skinn fra vinduet, men dere ser nå hvor møblene ble flyttet til ihvertfall...
La dere ikke lure av lyset i vinduet på bildene, for mørket i nord-norge har virkelig begynt å ta tak nå. Mørkt om morran og skumringen på ettermiddagen begynner allerede i 17tiden... Så jeg synes det er koselig med litt stearinlys og varme inne når det mørkner ute:)

Ny-TV'en gjorde seg også bra i nymøblert stue!

Jeg begynte også å male på trappegelenderet ute igår! Vi fikk bygget trapp til huset for en stund siden, så den er ikke malt enda. (bilde kommer når jeg er ferdig!)
Så jeg tar den oppgaven nå, mens jeg enda er hjemme. Jeg begynner jo på jobb etter mammapermisjon på mandag(!!!)

Dette er for meg en meget blanda følelse. Jeg gleder meg masse til å begynne på jobb igjen, være en ressurs på jobb og være litt annet enn bare mamma, men på den andre siden gleder jeg meg ikke til stressa morgener, korte ettermiddager og slitne barn og voksne.....synes det er sårt å tilbringe kanskje bare 2 timer med lillegutten min hvis jeg har seinvakt og han legger seg kl 19.
Hadde vi hatt bedre økonomi ville jeg helt klart ha jobbet i redusert stilling så jeg fikk mer tid hjemme...!

Nei, nå er det oppholdsvær!! Ut å male!






3 kommentarer:

  1. Det ble jo veldig fint med nye gardiner, spesielt siden du droppet den i midten. Det åpnet rommet og det gjorde det lysere. Har nettopp gjort det samme selv faktisk!

    SvarSlett
  2. Det ble mye finere nå=) Virket mye større!

    SvarSlett
  3. Så lekker stue du har...koselig!!! det gode seg med nu tv...sånn følte jeg det og når vår "gamle" ble byttet ut!!! Gøy med litt forandringerog ommøblere...jeg skal te rommet til ungene en dag...noe som ikke funker der...og ps!!! Vi har en som ikke vil sove om dagen vi og...

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)