lørdag 29. november 2008

Glimt av jul

Her har jeg såvidt begynt å ta frem julepynten, og i kveld måtte jeg bare sette ut noen småting, hehe! Klarte ikke å vente...:) Dere skjønner at tålmodighet er definitivt ikke en av mine sterke sider!
Så i tillegg til å sette klart adventstaker og stjerne, satt jeg ut det lille huset med nissen i døra, som er på bildet over her. Det er telys inni, og skaper kjempestemning her:)) Den pynten har jeg hatt siden jeg var ganske så liten tror jeg, ihvertfall har jeg hatt den siden jeg brukte den til å pynte på "pikerommet". Er veldig glad i den!

Mye av julepynten man har skaper jo stemning pga minnene som er knyttet til den...og ikke nødvendigvis utseende eller trender. Jeg er jo definitivt en tradisjonalist(er det noe som heter det??) når det kommer til jul!

Denne porselensjenta som bærer et juletre, er jeg også veldig glad i! Den fikk jeg hos en av tantene mine en jul for endel år siden, og synes den er så koselig:)

Ellers i huset står ting litt på hodet, så det er en grunn til at det kommer detaljbilder idag, hehe! I helga har jeg planlagt mye rydding og vasking....egentlig altfor mye....er ikke sikker på å få gjort alt! Men man kan vel ikke begynne å vaske såå mye til jul enda.....rekker jo å bli skittent flere ganger på de fire ukene til julaften, hehe.....desverre....:)

Goooooood helg!!

2 kommentarer:

  1. Så koselig..og jeg er vist som deg..noen små pynte ting her som liksom ikke matcher helt med resten som er kjøp anno 2000 , men må fram uten di er det ikke jul!! exp: jule bilde av meg..fra steen og strøm , er ca 4 år å sitter på nissens fang...stort øyeblikk for meg det da!! Det må fram og noen sopp lys hos mamma...

    SvarSlett
  2. Det er fint å se at det er flere som er veldig tradisjonell når det kommer til jula....jeg har alltid vært det. Men tror nok at det kommer mye av at jeg kommer fra et hjem som alltid har vært fyllt med masse nisser og pynt. Mamma har samlet på nisser i mange år, og har flere hundre av de......

    Jeg har røde gardiner til jul og koser meg masse med nisser, engler og ellers det som hører julen til :)

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)