mandag 13. april 2009

Fotball og sjokoladefondant

Jeg er glad i fotball, og koser meg med tippeligarunde idag!! Spesielt koselig er det jo når TIL vinner 4-2 over brann!!!

Som kos til kampen lagde jeg sjokoladefondant(!) Dette er en dessert som gjerne medfører høye stønn og avhengighetstendenser! Må brukes med omhu.

(Jeg må bruke illustrasjonsfoto, siden kameraet er kaputt..)
SJOKOLADEFONDANT
250G SMØR
275G KOKESJOKOLADE
5 EGGEPLOMMER
5 EGG
200G SUKKER
110G MEL
Smelt smør og sjokolade i vannbad.
Pisk egg, sukker og mel.
Bland alt sammen tilslutt.
Stek på 210grader i ca 7-10 minutter
Følg med i ovnen, de skal bare stekes til det danner seg en skorpe oppå, det skal være flytende inni!
Mmmmmmm:))
Nå er det ubønnhørlig slutt på herligheten når det gjelder påskefri, og tilbake på jobb imorgen!
Benedicte.

3 kommentarer:

  1. Åh, sjokoladefondant... Yummi!!!

    Jeg synes bildet ble flott (om litt uskarpt og med massse unødige ting i) - hun hylte av latter der han kastet henne rundt. Herlig å se på og herlig å høre!

    Grattis med seier i dag! Jeg fikk 6 rette på kupongen. Makan!!

    SvarSlett
  2. Oj oj oj! Den så god ut :P

    SvarSlett
  3. Den så nydelig ut!! Og ekstra fristende når man prøver å leve litt sunt;) Du spurte om hjertene, jeg bare kopierer dem (markerer og trykker på høyre musetast "kopier"), og så limer inn i teksten. Du kan jo feks kopiere fra et av mine hjerter:) ha en fin kveld:) klem fra silje.

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)