fredag 27. august 2010

Guacamole

Idag er det fredag, og taco står på menyen! Og guacamole er jo bare nyyyydelig til taco, og veldig enkelt å lage!
Her har jeg "the cast of characters" (som the Pioneer woman bruker å si. Ok, jeg elsker henne!)

Avocado
Hvitløk
Salt
Sitron eller sitronsaft
(glemte ha med på bildet, sorry)

Avocadoene knas med gaffel, rasp oppi hvitløksfeddene (jeg hadde to fedd på to avocado), smak til med salt - og kanskje pepper. Skvett etpar dråper sitron oppi, og ferdig!! Veldig enkelt!

Muggen på bildet over kjøpte jeg på antikkbutikk i Kalix i Sverige for to uker siden! Kjøpte også en nydelig melboks/krukke som jeg skal vise ved en senere anledning.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I helgen skal jeg ha øvingshelg med koret! Storkonsert om bare to måneder - spennende!!
Klem Benedicte


4 kommentarer:

  1. mm så godt ut..kos deg ikveld..klem fra åshild

    SvarSlett
  2. Du har jammen mange deilige oppskrifter her inne hos deg! I dag skal jeg jammen meg diske sammen en av dine herligheter! Takk for super inspirasjon ;)

    Ha en deilig søndag!
    Klem fra Helle

    SvarSlett
  3. Det er supert å hakke tomater og løk i guakomolen også! Et tips hvis du ikke har prøvd det før :)

    SvarSlett
  4. Det er supert å blande oppi hakkete tomater og løk!! Bare et tips hvis du ikke har prøvd det før :- )

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)