tirsdag 13. januar 2009

Sjokoladegulrotkake - Oppskrift


Jeg har blitt spurt om å legge ut oppskrifta på Sjokoladegulrotkaka! Og siden jeg er et sånn fantastisk flott menneske, skal jeg gjøre nettopp det:)

Altså:


  • 1/4 kopp kakao

  • 1 kopp sukker

  • 1 kopp mel

  • 1/2 kopp planteolje

  • 3 oz hakkede valnøtter

  • 1,5 ts bakepulver

  • 1 ts natron

  • 3 medium gulrøtter

  • 1 ts salt

  • 1 ts kanel

  • 4 egg

Pisk egg og sukker til eggedosis. Sikt alt det tørre oppi eggedosisen. Vend inn (ikke pisk!) det tørre. Bland forsiktig inn olje, gulrot og valnøtter.

175 grader i ca 45 minutter

GLASUR:


  • 14 oz kremost

  • 2 kopper melis

  • 1 ts vaniljeekstrakt

  • 6 oz sjokolade

Fortvil ikke over de uvante målene, jeg skal oversette:


  • 1 oz(ounces) = 28,34 gram

  • 1 kopp = 2,4 dl

Disse oversettelsene ha jeg funnet på http://www.matoppskrift.no/

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)