søndag 29. mars 2009

Herlig søndag + gulrotmuffins!

Idag har vi hatt et fantastisk vær i Tromsø! Knallblå himmel, sol og nesten vindstille. Våren er nok enda et stykke unna her, men det begynner så smått å dryppe fra takene ;)
Vi var lenge ute i formiddag. Akte, gikk tur og storkosa oss!
Da vi gikk inn, lagde jeg gulrotmuffins. Bare vanlig oppskrift på gulrotkake, som jeg har i muffins former:) Hvis man fryser de, er det lettere å ta opp muffins enn en hel kake!

Her er hva jeg kosa meg med! Stor gulrotmuffins med herlig fyll og en stor kopp med pepsi-max....(jeg er i overkant glad ( og avhengig av? ) i sistnevnte).....
Kan en søndag bli bedre?
Slenger med oppskriften på kaken/muffinsene:
  • 4 egg
  • 3dl sukker ----> eggedosis
  • 3dl hvetemel
  • 2ts natron
  • 2ts kanel
  • 1/2ts salt
  • 1ts vaniljesukker
  • 1,5dl olje
  • 5dl revne gulrøtter

Stekes på 180-190 grader i ca 1 time (dette er sef om du baker kake...)

Glasur:

  • 100g kremost
  • 1ts vaniljesukker
  • 50g smør
  • 125g melis

Benedicte.

4 kommentarer:

  1. Hva er det meg deg og meg og oppskrifter og mat?! Jeg elsker å få nye oppskrifter som bare må prøves ut...

    Det er poplært å starte en ekstra blogg. Har tenkt på å opprette en egen fotoblogg, men jeg kunne likesågodt startet en matblogg, hvor jeg samler alle oppskriftene og blogger om min kjærlighet til mat. Hmmmm... hadde vært noe det, å starte en matblogg. A-la Norske Interiørblogger, så kunne vi starte Norske Mat Blogger (NMB). Hadde vært noe det, Benedicte ;-D

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Må teste ut den oppskrifta :P Har noen muffinskoppa i skapet, som bare vente på å bli brukt! Ha en fin uka :)
    E det ikke ei blond jenta i koret til han Jørn, som gikk på Tromsdalen samtidig som oss?

    SvarSlett
  3. Heisan! Åhh du, den gulrotmuffinsen skulle jeg gjerne hatt tak i, nam. Så bra med oppskrifter rundt om på bloggene,me like og jeg er faktisk en flittig bruker av kakeoppskriftene som legges ut, spennende å prøve ut noe nytt en gang i blant.
    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  4. Nam nsm, det såg kjempegodt ut. Sit her og kosar meg med pepsi max, litt avhengig eg og... men ein mufins hadde gjort seg ja.

    Ha ei flott veke;)

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)