onsdag 25. mars 2009

Skrubbeonsdag

Lillebror er enda litt pusk, så er hjemme idag også.
Så jeg benytter tiden mens han sover til å skrubbe tripp-trapp'en hans!! Den så mildt sagt jæ... ut, pardon my nord-norsk!
Fant frem våpen: gummihansker og potetskrubbehansker fra clas ohlson!! Deretter laget jeg meg en dødelig blanding av salmiakk, cillit bang og litt vann...
Helte blandingen over stolen (som jeg for anledningen plasserte i dusjen) og gnikket og skrubbet til den store gullmedaljen!!

Gnikket en stund, så lot jeg det stå å virke en stund....mens jeg gikk på trappa å snappet etter friskluft!! Skal si den blandinga mi sved litt i luftveiene, ja!!

Da jeg kom tilbake var alle rester av størknet prim, tomatsaus og andre herligheter nesten bare å skylle av. Herlig!
En "husmors" enkle gleder i hverdagen:))
Benedicte.

4 kommentarer:

  1. Greit å ta skippertak av og til. Jeg burde absolutt tatt i bøtta hjemme også.....

    SvarSlett
  2. Er ikke såååå langt til Elverum - lyst til å ta i et tak her også??

    Kroppen min vil seg ikke for tiden, så her er det rotete og snart møkkete og barseltreff måtte byttes i sofaligging i dag :(

    SvarSlett
  3. MMM takk for tipse...denne blandingen skal jeg teste.på stolen til mini, for ja den ser jæv...ut her og..mat kart liksom ugg!!! Flink husmor du!!!

    SvarSlett
  4. Først;så fin du er på håret!!
    Ja, salmiakkduft er en lykke for oss husmødre...,vi har akkurat malt en tripp trapp stol og jeg ble flau da jeg vasket den først...trodde jeg var nøje jeg:-)

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)