tirsdag 19. august 2008

Bygge på nytt??

Vi flytta inn i nybygd hus for ganske nøyaktig ett år siden, og gjett hva?? Nå har jeg lyst å bygge på nytt!

Eller har vel egentlig ikke lyst til å begynne heeelt på nytt igjen med endeløst grunnarbeid, brutte tidsfrister og arbeidsfolk som misliker ordre fra "kvinnfolk"....... Men samtidig er det jo et uttrykk som sier at man må bygge 3 ganger før man er fornøyd...





Så da Tom-Erik viste meg dette huset, ble jeg jo bare helt dårlig....såååå fint!!! Huset heter Svalen og er fra NorgesHus



Jeg ville kanskje forenklet dekoren litt, f.eks ikke ha det nettinggreiene i glassverandaen. Men elsker f.eks vinduene!!

Planløsningen på huset syns jeg også var utrolig fin! Løsningen på stue og kjøkken er helt likt det vi har nå, bare at dette er jo mye større...vi bor nemlig i vertikaldelt bolig.


I 2.etasje er det jo f.eks plass til en ok loftstue, og soverommene er store og fine! Dette med plass er et lite bekymringsmoment for meg med tanke på når ungene blir større, og krever mer plass og privatliv...men er vel nok tid til å tenke på det, hehe! Men må nok jobbe litt pengeboka og motivasjonen før vi setter igang med et nytt prosjekt, hehe!

Ha en fin kveld=)

11 kommentarer:

  1. Dette huset har eg også kika på... Det er bra sjarmerande då....

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelig hus:) Skjønner at du gjerne vil bygge igjen siden dere bor i vertikaldelt hus, det gjør vi også nå. Gleder meg veldig til huset vårt blir ferdig:) Og for vår del blir det siste gang med bygging, hehe!

    SvarSlett
  3. Har du sett himmelen ute i kveld, den er helt rosa...lekkert!!!

    Det huset der var RÅ LEKKERT!!!! Men jeg er helt enig med deg i de sprossene, det der var bare rene drømmehuset.

    Blogging er bare sååå koselig, så mange flotte mennesker.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Veldig lekkert hus dette. Har aldri bygget selv, men hvis jeg noen gang skulle være så heldig å kunne gjøre det, har jeg det klinkende klart for meg hvordan det skal være. Har bodd nok i ulike hus til å vite hva som fungerer veldig bra, og hva som er NOT!

    Kanskje du skulle gjøre trønder av deg denne gangen og flytte hit ned? For hvis du har svigermor på Ranheim, er du vel gift med en trønder?

    Her har vi Ikea og allting ... (friste friste)! He he he ...

    SvarSlett
  6. hei har en AWARD til deg,som du kan gå inn på siden min å hente med deg hjem!ha en god natt.

    SvarSlett
  7. Det huset var skikkelig fint :)
    Er også så glad i sånne vinduer :)

    Klem

    SvarSlett
  8. oi så fint det var ja.
    fikk skikkelig lyst på hus på landet nå..

    SvarSlett
  9. utrolig nydelig hus! Ja vet og hva det vil si og ønske seg en annen planløsning enn hva som er i huset, vi er så heldig og ha enebolig men dog i stilen etter svigermor (vi kjøpte huset av sigerforeldrene mine). Men i løpet av de snart åtte år vi har bodd her så har vi nærmest flyttet på (eller revet)alle veggene som finnes i huset.
    Lykke til med husplanene:-)

    SvarSlett
  10. God kveld. For et nydelig hus. Sveitserstilen er favorittstilen min så denne litke jeg:) Fin side du har;)

    SvarSlett
  11. Sinnsykt fint hus! Vi holder på med vårt, dvs Block Watne gjør :) Så jeg flytter inn i nytt hjem til jul. Håper jeg ikke skal flytte på meg noe mer igjen etter dette!

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)