fredag 1. august 2008

Cookies på en fredag

Fikk såå lyst på cookies med sjokolade i, og siden jeg har en ganske god oppskrift på nettopp det, så tenkte jeg kunne dele den med dere=)

COOKIES:
150g smør(skal ikke smeltes, så lurt om det er romtemperert!)
200g sukker
100g brunt sukker
2 egg
300g hvetemel
2 ts bakepulver
1ts natron
150g kokesjokolade (jeg bruker melkesjokolade)
Stekes midt i ovnen på
175g i ca 10 minutter

Bland alle ingrediensene sammen med en mikser. Røra ser veldig tørr ut i begynnelsen, men vil samle seg etter du har mikset en stund!Legges bare på bakepapiret i små "klumper", man trenger ikke forme de siden de smelter i ovnen.

Resultatet:

Mmmm=))

Jeg ønsker alle en flott helg!!

7 kommentarer:

  1. De så NYDELIGE ut!! Jeg har en ganske lik oppskrift, tror jeg må prøve den ut igjen snart:) Ha en flott helg! klem fra silje.

    SvarSlett
  2. Åååh jammi jammi. Elsker sånne cookies, så denne må prøves ja. Det er så herlig å dele oppskrifter syntes jeg. Tusen takk Benedicte.

    Kos deg med fredagskvelden og cookies. Ja også armkroken til sambo ;-)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Heisann Benedicte
    For en flott blogg du har. Nå har jeg sittet og lest igjennom hele, klarte ikke stoppe, hehe :) Og fikk også selvfølgelig lyst på cookies (jeg er et kakemonster, huff).
    Vaskerommet vårt er ikke så fint nå, men en gang skal vi gjøre litt med det for å få det litt finere iallefall. Akkurat nå er det kjellerstua som drives på med :) Men man kan jo pynte litt mens man venter :)

    Ha en flott dag. Jeg kommer tilbake :)

    SvarSlett
  4. Ahh jag har blivit bakgalen, så detta må jag pröva:-

    Ha en fin lördag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvarSlett
  5. Hei og tusen takk for oppskriften på cockies.Disse må prøves ut snarest,gleder meg til smakingen allerede.Så koselig blogg du har.GOD sommer videre til deg og dine

    SvarSlett
  6. Ååå! De så kjempegode ut, denne oppskriften skal jeg prøve ikveld. Er alene og trenger noe godt å kose meg med. Har prøvd maaange oppskrifter på cookies før, men har ikke funnet er jeg har likt ende, men kanskje denne er den rette?
    God helg!

    SvarSlett
  7. Namnam, de så kjempegode ut! :)

    Stor fare for at oppskriften må prøves ut, hehe!

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)