onsdag 13. august 2008

Høststemning på trappa

Nå har høststemningen begynt så smått å senke seg over Tromsø. Etter en lang sommer med midnattsol, og lyse netter, er mørket begynt å komme. Riktignok er det sol fram til ca kl 22.00 men er det overskya blir det kjempemørkt.
Elsker denne tida, nemlig! Her nord er jo sommeren lys og vinteren mørk, så jeg elsker disse korte periodene med mørke kvelder uten snø og vinter=)

Har ordnet litt høstpynt på trappa vår (som femdeles er uten gelender..TTT) Likte spesielt den kransen jeg fant på MesterGrønn!! Liker kranser!
Lavendelen min henger litt med hodet, men håper å få den i "gjenge" igjen!
Litt lyng gjør seg som høst-tema! Speselt når sommerblomstene allerede har takket for seg....

Ellers begynte storesøster i barnehagen igjen etter 3 uker ferie....ergo har jeg ei rimelig sliten, grinete og oppstanasig jenta hjemme for tida.....igår var det bare såvidt jeg orka å ta henne med hjem fra barnehagen..(misforstå meg rett) Når hun får 3 raserianfall på de 10 minuttene jeg var der for å hente henne, var mammaen "at the end of her ropes" som det heter på godt norsk....
Snart er det også barnehage start for lillebror. Skal begynne i midten av september, utsetter starten hans til etter jeg har vært på husmorferie i oslo i 5 dager!!!
Gleder meg vannvittig mye=))
Alle tips om "må besøkes" interiørbutikker i Oslo, mottas med takk!

6 kommentarer:

  1. Så trivelig det er ved inngangspartiet ditt. Litt lykter og kranser og vips så er det stemning.

    På tur til Oslo? Det blir gøy da. Er lenge mellom hver gang jeg er der, men jentegjengen jeg reiser sammen med, starter alltid i Bogstadveien (bak slottet) og jobber oss oppover på begge sidene av veien. Alt fra klær til interiør å finne her. Anbefales.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig krans :-)
    Jeg har flettet pilkrans på ytterdøren jeg også. Har hatt den der i hele sommer. Har tidligere tenkt på krans på døren som noe som hører julen til, men pyntet med bånd i sommerfarger så er det jo koselig å pynte døren litt hele tiden :-)

    Ha en fin dag da!

    SvarSlett
  3. Så koselig det var på trappa de nå!! Jeg elsker lyng og tror jeg må få tak i noen imorgen gitt!! Stemor satt ut til 1.mai er ikke veldig lekkert nå nei!!!

    SvarSlett
  4. Så hyggelig inngangspartiet ditt ble! Kjempefin krans :0)

    SvarSlett
  5. Jeg er helt enig med deg i dette med mørke kvelder her...nå begynner jeg kose meg med halvdempet lysekrone, stearinlys osv...Kjempe koselig.

    Ang interiørbutikker i Oslo, der er jeg ikke så oppdattert mer da det er mange år siden jeg bodde der. Om du skal i omr vil jeg jo anbefale Sandvika storsenter, dem har mye rart...En tur til Verket Interiør, ligger litt utenfor Sandvika. Der får du også supergode pannekaker på pannekakehuset. Google opp Verket interiør...Du får garrantert tips her fra Oslodamer, det er fullt av interiørbutikker i byen. House of Oslo bør du i allefall dra innom:)

    Lykke til i konkurransen

    SvarSlett
  6. Du MÅ bare gå innom Country Chic i bogstadveien. Der har dem så mye koselige ting å butikken er bare så søt =)

    SvarSlett

Veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar:)